Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Napište nám, jak hospodaříte s penězi. Jak se vám daří šetřit, jestli vedete účetnictví a jiné tipy.

Re: Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod treperenda » 0, 17. leden, 2013, 11:46 pm

Tak my máme krabici na záručáky - hážeme to tam celý rok bez ladu a skladu - na konci roku to proberu, prohážu, mám zvláštní obálky na Ikeu, Bauhaus - to bývají delší záruky a hlavně dražší věci, které opravud bedlivě schováváme.
pak mám krabici , ve které jsou složky na: pov. ručení, pojištění, lék. dokumentaci, doklady, vysvědčení, stavebka atd. a třetí krabice je na věci okolo domu - hypotéka, pojistka, kolaudace atp. Do krabic to hážu bez rozmyslu, jednou za čas roztřídím do přslušných složek. Docela to funguje, vetšinou rychle najdu , co potřebuju a nedá to moc práce udržet.

A jprosím o radu - te´d refinancujeme hypotéku - myslíte že mám schovávat dokumenty z bývalé banky? Anebo doklady o poviném ručení z bývalé pojiš´tovny? ze zaniklého stavebka?
Miluju hubnutí a ploché břicho.
treperenda
 
Příspěvky: 905
Registrován: 0, 22. říjen, 2010, 10:18 am
Bydliště: Lont u Brna :o)

Re: Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod Sel » 0, 18. leden, 2013, 6:09 am

jenom stručně,ano. U pov. ručení min. 3 roky. Kanc. pojistitelů se může mýlit a pak nemáš jak prokázat.
Sel
 
Příspěvky: 368
Registrován: 0, 10. leden, 2009, 5:42 pm

Re: Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod vegal » 0, 18. leden, 2013, 10:23 am

Ahoj!
Tohle téma se mi teda dost hodí.Máme v obýváku jednu skříň a v ní šanony,kde má manžel svoje prac.smlouvy,zápočtové listy,atd.Pak je jeden speciálně na auto.V dalším pojistky(životní,důchodové).Ale mě nejvíc trápí složenky a faktury od nich nebo jak se tomu nadává a výpisy z účtu,které jsem tu našla ještě z doby,než jsme se dali s DH dohromady(11 let).Mám to v té skříni ve dvou krabicích,samozřejmě naházené a jak se chci pustit do třídění,jsem v koncích.Chtěla bych toho spoustu vyházet,ale nevím,jak dlouho mám co schovávat.Teď už teda platíme většinu věcí přes net,tak složenky chodí vyjímečně a snad už ta kupa nebude tolik narůstat.
Obrázek
Uživatelský avatar
vegal
 
Příspěvky: 118
Registrován: 0, 19. září, 2008, 9:22 am

Re: Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod rafej » 0, 23. leden, 2013, 5:14 am

Smlouvy a doklady o různých platbách (nájemné, telefon, internet) bych schovávala tak 5 let po tom, co byly ukončeny. Zhruba tak nějak je lhůta o promlčení i kdyby náhodou došlo až k soudu :roll:.
Daňová přiznání se mají archivovat max. 10 let, ale pokud jde o příjmy do důchodu, tak bych je nechala natrvalo nebo aspoň naskenovala. Dneska se nedá věřit ani ČSSZ, že uchová všechny dokumenty. To samé i pracovní věci.
Jinak běžné účty většinou archivuju po dobu záruky. Výjimkou je třeba nábytek nebo některé dražší věci, ke kterým je šikovné mít účty při nějaké pohromě a následném prokazování pojišťovně. Dokonce se pak hodí mít i fotky vybavení bytu.
Mimochodem neškodí mít doklady k věcem, které se tzv. neodepisují - neztrácejí na hodnotě nebo ji dokonce časem mohou nabýt - třeba šperky, drahé sklo, porcelán, starožitnosti, obrazy apod, když už kvůli ničemu jinému, tak proto, aby člověk orientačně věděl, za kolik případně prodat. ;)
rafej
 
Příspěvky: 88
Registrován: 0, 1. prosinec, 2010, 4:32 pm
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Finanční tipy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron