Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Napište nám, jak hospodaříte s penězi. Jak se vám daří šetřit, jestli vedete účetnictví a jiné tipy.

Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod Grumpice » 0, 16. leden, 2013, 5:00 pm

Ahoj holky,
tak nevim, jestli tohle tema neni vlozene nekde jinde...dala jsem si za ukol v co nejkratsi dobe usporadat vsemozne dokumenty, smlouvy, uctenky, zarucaky, faktury, doklady...urcite vite, co mam vsechno na mysli. Jenze - jelikoz jsem silena perfekcionistka a milovnice systemu :beg: , nejsem schopna zacit, dokud nevymyslim co nejlepsi, nejpraktictejsi a nejefektivnejsi system... :oops: Jenze to se mi jaksi nedari....uvitam vase tipy!!! Mam celkem jasnou predstavu - nekolik sanonu, euroslozky, rozrazovace (miluju kancelarske potreby a papirnictvi..a taky nenapadne za takove potrebne vecicky utracim... :blush2: )...jenze prave nemuzu vymyslet to, podle jakeho klice vse do jednotlivych sanonu narvat. Je to asi blbost, ale ja jsem z toho zoufala a preteka mi tu nekolik krabic se vsim moznym, co ceka na vytrideni :dash1:
Za vsechny tipy predem dekuju, tesim se na inspiraci :d_sunny:
Grumpice
 
Příspěvky: 19
Registrován: 0, 26. červen, 2012, 1:48 pm
Bydliště: Jizni Morava

Re: Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod Milik » 0, 16. leden, 2013, 6:36 pm

My doma máme každý svůj šanon, já jeden a manžel taky, kde je to rozdělený např. : auto, spořící účet, elektrika, voda...atd. Dopředu vždy vkládám aktuální dokument.
Pak další, kde jsou všechny dokumenty, když jsme stavěli barák..tam to rozdělené moc nemám, spíš od nejstaršího dokumentu, po ten nejaktuálnějí.
Další šanon máme na různé pojistky, pojištění atd.
Na složenky mám obálku, moc jich nemáme, skoro vše platíme přes účet.
Na záruční listy další šanon + návody k obsluze
Účtenky mám v obálkách nadepsaných rokem a pak většinou po uplynutí dvou let vyhazuju celou obálku, někdy radči překontroluju, ne vše má záruku jen dva roky.

Tak nevím, jestli jsem pomohla, tak aspoň trošku. ;)
Milik
 
Příspěvky: 150
Registrován: 0, 8. leden, 2011, 12:44 pm

Re: Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod Grumpice » 0, 17. leden, 2013, 9:36 am

Diky za inspiraci Milik :good:
No jo, my to mame zatim tak nejak podobne, kazdy svuj na osobni veci, lekarske zpravy,pracovni smlouvy,...potom chci prave jeden nebo dva na dum, je toho moc - co se tyce projektu, stavby, smluv s firmou, pojisteni, ruzne pripojky, potom pr. kuchyn, koupelna, a pak voda, elektrina..to asi zase nekam zvlast, ale nevim kam.....pak taky nekam hypoteku a uver a taky pojistky, auto,...je toho zkratka straaaanse moc, chci to mit prehledne a pak to vzdy najit...ale aby to nasel i DH :mrgreen: ...musim mu to vetsinou vzdy najit a pripravit, ale on to pak uz nikdy nevrati zpet... :dash1:
Chci to tedy cele preorganizovat, aby se v tom vyznal i on. Nevim tedy, kam s ruznymi navody k pouziti, nekdy jsou to i celke bichle, to mi prijde do sanonu neprakticke... :26: ale kdyz to nahazim do krabice, tak se v tom pak nevyznam..
BTW...chtela jsem tohle tema prihodit do Tipu pro kancelare, ale nejak jsem se sekla, omlouvam se ! :dontknow:
Grumpice
 
Příspěvky: 19
Registrován: 0, 26. červen, 2012, 1:48 pm
Bydliště: Jizni Morava

Re: Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod Milik » 0, 17. leden, 2013, 10:45 am

Tak pokud máš manžela jako já, tak ani v tom rozlišeným a pěkně přehledným šanonu (teda aspoň podle mě), málo kdy co najde, takže je to stejně na mě... a pak stejně opět zpět zařazuju já... :give_rose:
Milik
 
Příspěvky: 150
Registrován: 0, 8. leden, 2011, 12:44 pm

Re: Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod mint » 0, 17. leden, 2013, 11:16 am

Milik píše:Tak pokud máš manžela jako já, tak ani v tom rozlišeným a pěkně přehledným šanonu (teda aspoň podle mě), málo kdy co najde, takže je to stejně na mě... a pak stejně opět zpět zařazuju já... :give_rose:


Přesně moje řeč!!! On se beztak ptá kde to je ještě než ten šanon otevře :laughingneqw:
"Je lepší zapálit svíčku, než proklínat temnotu." Konfucius
"Skoč, křídla roztáhneš cestou." Ray Bradbury

ObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
mint
 
Příspěvky: 496
Registrován: 0, 22. červen, 2012, 8:57 am

Re: Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod HanaK » 0, 17. leden, 2013, 11:35 am

prodávají se samolepící hřbety (to dírkování od desek) a ty si přilepíš k návodu
nebo uděláš děrovačkou díry (pokud to není až zas tak tlusté)
nebo se prodávají závěsné desky na papíry s prostornější kapsou
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
HanaK
 
Příspěvky: 509
Registrován: 0, 15. září, 2008, 7:07 am
Bydliště: Frýdlantský výběžek

Re: Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod terka » 0, 17. leden, 2013, 12:49 pm

Napíšu jak to mám já:
Učtenky - obyč. sešit A4 a tam dávám vždy jen 1 rok, pak to cvakám sešívačkou a pod to píšu co to je, např. Tereza zimní bunda fialová... Nějaký popis aby se mi to lépe hledalo. To cvakám na stránky dle toho kdy se to koupilo. Pak po 2 letech vyhazuji. Dávám si tam tedy jen věci, které bych opravdu šla reklamovat, tj. větší položky.

Záručáky+návody - dám do eurodesek a pak do těch papírových - jak se to jen jmenuje :D takových stojacích desek/krabic. To mám rozděleno např. kuchyň (tam je vše co se nachází v kuchyni, spotřebiče, atd.)

Ostatní dokumenty - klasicky v eurodeskách a v kroužkových pořadačích, ty ještě rozdělým takovým tím barevným papírem. Takže jeden šanon - byt (elektřina, internet, nájem, plyn, atd.), pak máme každý svůj šanon (práce, doktorři, životní pojistky, ...) a poslední šanon společný - auto, banka, ...

Také mám úchylku na kancelářské potřeby a ráda to zařazuju, klidně bych ti pomohla :mrgreen:

Jo a hlavně se neboj i něco vyhodit ;)
terka
 
Příspěvky: 18
Registrován: 0, 22. srpen, 2012, 10:32 am

Re: Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod LeniH » 0, 17. leden, 2013, 3:59 pm

Koukám, že s úchylkou na kancelářské potřeby je nás tu víc - a papírnictví miluju už od dětství... Dokonce vlastním skartovačku, protože mám špatný pocit z toho, když bych měla vyhazovat něco, kde je adresa...

A účtenky tak, jak je má Terka jsou můj sen, ovšem nějak mi na to pořád nezbývá čas, takže to mám tak, že prostě každý měsíc založím obálku (beru nějakou od různých výpisů - nekupuji specielně novou) na kterou napíšu rok a číslo měsíce a tam prostě nastrkám všechny účtenky z peněženky za daný měsíc (pořád jsem přesvědčená, že z nich pak vyberu ty důležité a popíšu je, ale zatím mi přijde lepší skladovat to aspoň takhle než kvůli nedostatku času nijak) no a ty obálky prostě schovávám dva roky a pak je můžu s klidným svědomím zas po jednotlivých měsících vyhazovat.

Krom toho mám zvlášt záručáky a faktury od takových těch větších věcí, které se prostě nekupují s obyč. nákupem (jako třeba boty), aby měl člověk účtenku jen v peněžence - jde třeba o troubu, lednici, televizi, zvlhčovač vzduchu a různé podobné spotřebiče. Tyhle záručáky mám v euroobalech v šanonu. No a návody a takové ty tlustší bichle, které se mi nevejdou do obyčejného euroobalu (pokud se vejdou, založím je k záručáku) mám v krabici ve skříni v polici vedle toho šanonu. A tím, že tam jsou jen ty bichle a ne jednotlivé papíry, tak se v tom nehledá zas tak špatně.

Pak mám jeden šanon pro domácnost, kde mám ty barevné rozdělovací papírky (v práci jsme jim říkali "leše" ) a tam zakládám faktury za elektriku, plyn, telefon (ten už mi teda teď chodí jen elektronicky, ale dřív), roční vyúčtování a pod a když je náhodou nějakého tématu moc, že se mi to přestane vejít do šanonu, tak pro nejobsáhlejší téma založím vlastní šanon. Takže teď už mám zvlášt pojistky, zvlášt šanon auto (tam jsou faktury za technické prohlídky, pojistky atd - vše od faktury za koupi) a pak máme šanon já, DH a holky zatím dohromady.

A lístky od SIPO mám v obálce - po jednotlivých letech... nevím, jak dlouho to musím schovávat, tak to mám zatím od dob založení (tj. od roku 1999) všechno. Ono to zas tolik místa nezabere.

A co se manžela a jeho přístupu k potřebným dokumentům týče - on má přehled jen v tom svém šanonu (tam mu naopak nelezu já) a naopak se mě ptá na vše ostatní - takže já mu to vždy najdu (když něco vyndám, tak si tam nalepím takový ten barevný lepící papírek) a pak jsem ráda, když mi to vrátí a já si to zas založím. Jinak bych měla strach, že mi v tom udělá binec.
A taky si myslím, že u manželů nejde ani tak o to, že by nechápali systém, který my ženy vytvoříme, ale spíš nejsou prostě ochotni něco hledat. Takže už s tím tak nějak počítám a mám systém, který vyhovuje mně a jemu to prostě najdu (a myslím si, že to mám tak přehledné, že v případě nouze je schopen to DH najít i sám).

Jo a ještě: to, co zatím nemám založené (ale je to opravdu k založení a ne k vyřízení), dávám v obálce, ve které to přišlo, do jednoho šuplíku a když pak mám náladu, tak toho prostě založím víc najednou.
Obrázek Obrázek
LeniH
 
Příspěvky: 61
Registrován: 0, 3. listopad, 2008, 4:20 pm

Re: Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod JanaD » 0, 17. leden, 2013, 4:08 pm

Já jsem také úchylná na nákupy v papírnictví :mocking: a jak Vás tu tak čtu, tak zjišťuji, že bych se měla dát trochu do přerovnání a trochu líp to přeorganizovat, hlavně tam mám nějaké smlouvy od pojištění, které už máme zrušené, tak ty dám asi do speciálního šanonu, auta dám do jednoho, no promyslím to v hlavě a až bude trochu času, tak se na to vrhnu ;)
Uživatelský avatar
JanaD
 
Příspěvky: 1029
Registrován: 0, 15. září, 2008, 10:15 am

Re: Usporadani dokumentu,dokladu,uctu,zarucaku...

Příspěvekod terka » 0, 17. leden, 2013, 9:09 pm

Ti normálně závidím :lol:
terka
 
Příspěvky: 18
Registrován: 0, 22. srpen, 2012, 10:32 am

Další

Zpět na Finanční tipy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník