Zvyk na leden - pečujeme o sebe

Každý všední den tu najdete jeden tip na uklízení. Když si představíte, že tisíc jiných žen dneska uklízí ve skříni v předsíni, možná se dáte zlákat ;-)

Tip pro nováčky: tady začněte, když chcete akci bez teorie :)

Re: Zvyk na leden - pečujeme o sebe

Příspěvekod Janička » 0, 4. leden, 2018, 1:41 pm

Atevi - mě ranní cvičení vyhovuje nejvíc - ideálně vstát a hned cvičit, pak sprcha, snídaně. Akorát to znamená, že cvičím nalačno. Což se asi nemá. Protože musím brát lék na štítnou žlázu, po něm 30 min nejíst. Takže představa, že sezobnu prášek, pak 30 min nic, pak lehká snídaně, pak čekat, pak cvičit...to už nestíhám nic.
Uživatelský avatar
Janička
 
Příspěvky: 596
Registrován: 0, 5. leden, 2014, 9:04 pm

Re: Zvyk na leden - pečujeme o sebe

Příspěvekod jupijaaa » 0, 4. leden, 2018, 4:39 pm

Holky jste všechny hrozně šikovné,držím vám pěstičky všem :mrgreen:
S příjmem tekutin problém nemám,v práci vypiju 1,5 litru vody,k tomu 300 ml mátový čaj....ale doma je to horší,to přede mnou nestojí ta lahev.
Se spaním je to horší,nějak si neumím poručit..tak a teď spi......jsem vděčná za 7 hodin spánku,ale někdy spím i jen 5,někdy i 9...do toho ty noční :beg: :beg: :beg:Hlavně mě ale ruší ze spánku starosti a myšlenky v hlavě.Kdyby to šlo vypnout jako žárovku,bylo by to super.
Hubnutí- stačily by mi ty 3 kila dolů,vychrtlá zase být nechci,je už mi dost let a vyschliny v mém věku už opravdu vypadají ošklivě. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Obě dvě nemůžeme vypadat dobře,....buď já nebo domácnost !!! :D
Uživatelský avatar
jupijaaa
 
Příspěvky: 614
Registrován: 0, 3. květen, 2014, 10:19 am

Re: Zvyk na leden - pečujeme o sebe

Příspěvekod Zizi » 0, 4. leden, 2018, 5:35 pm

Jupí, dost let...kolik to je? Devadesát? :lol: :lol: :lol:
To jediné, co máme, je TEĎ
Uživatelský avatar
Zizi
 
Příspěvky: 506
Registrován: 0, 20. listopad, 2012, 7:27 pm

Re: Zvyk na leden - pečujeme o sebe

Příspěvekod Kriska » 0, 4. leden, 2018, 5:47 pm

jupijaaa a co nejake levandule eteraky vecer na uklidneni mysli a lepsi spani?

Janička já teda 30min nedodržuju a myslim, že to ani nema vliv. Driv sem to dodrzovala a ted si rano davam syrovatkovy napoj asi tak 2 minuty po lecich a na krev to nema vubec vliv, davku mam uz roky stejnou a loni pridanou syrovatkou k snidani se nic nezmenilo.
Kriska
 
Příspěvky: 405
Registrován: 0, 12. leden, 2017, 11:15 am

Re: Zvyk na leden - pečujeme o sebe

Příspěvekod jupijaaa » 0, 4. leden, 2018, 7:16 pm

janičko,ne štítku beru taky /euthyrox/a vstanu,zobnu tabletku,pak se jdu umýt,oblíct a ustlat a ono to15 minut dá...těch 30 minut je přehnané,tak to neřeším...ale je pravda,že někteří pacienti jsou až hysteričtí když ho nedostanou v 7 ...a já po noční jsem ho ještě neměla,ale ostatní už jím krmím. :lol: :lol: :lol: :lol:
zizi..je to dost na to aby věk už začínal být vidět... :mrgreen: ...ale 99 ne. :mrgreen: :beg: :beg: tam asi ani nedojdu :twisted:
jo krisko,levanduli doma mám-sice ne olej,ale sušenou bio levanduli z nějaké farmy...tak si s tím něco zkusím...díky za radu.
Obě dvě nemůžeme vypadat dobře,....buď já nebo domácnost !!! :D
Uživatelský avatar
jupijaaa
 
Příspěvky: 614
Registrován: 0, 3. květen, 2014, 10:19 am

Re: Zvyk na leden - pečujeme o sebe

Příspěvekod 1Janina1 » 0, 4. leden, 2018, 7:46 pm

No jo, to se lehce řekne - spát 7-8 hodin. To bych se musela uspat práškem :o Chodím spát většinou v jedenáct a vzbudím se kolem půl páté. Když náhodou jdu spát třeba v deset, vzbudím se ve čtyři. Prostě těch 7 či dokonce 8 hodin nedám nikdy. Myslím ale, že bych ten delší spánek potřebovala. Dříve jsem pila ještě večer kávu a na spánek to vliv nemělo. Pak jsem však začala spát hůř, tak jsem tento zvyk opustila ve snaze prodloužit spánek, ale nemůžu říct, že by to zabíralo. S tím asi nic neudělám. Vzpomínám si, že jsem jednou vypila před spaním sklenku vína a spala jsem jako dudek. Tak jsem to hned vyzkoušela druhý večer :lol: ,... a vzbudila jsem se ve tři :beg:
Pitný režim si tak moc k srdci neberu. Jsem zastáncem toho, že si tělo o vodu řekne a za každou cenu nepiju, abych splnila nějaké množství ;)
Ovšem velká výzva je pro mne opět - VÁHA!!! Potřebovala bych shodit tak 5 kg. Bojuju s tím celý rok. Přes léto většinou shodím tak 2-3 kila, ale víc ani ťuk. A přes podzim a zimu jsou ta 2-3 kg zase nahoře. K cvičení se nedonutím, snažím se hodně chodit, v létě hodně "turističíme" :D Takže opět, jako každý rok - zmenšit porce (přes Vánoce jsem se rozjedla) a aspoň ta chůze. Snad přece jen zase aspoň trošku něco shodím!!
Uživatelský avatar
1Janina1
 
Příspěvky: 28
Registrován: 0, 19. prosinec, 2014, 8:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Zvyk na leden - pečujeme o sebe

Příspěvekod treperenda » 0, 4. leden, 2018, 10:26 pm

Janino, nedávno jsem četla zajímavý článek, že "povinných" 8 hodin je nesmysl. Každý má prostě jinou potřebu spánku. POdstatné je, aby byl člověk ráno vyspaný. Já vím, že 8 hodin je pro mě ideál.

Dokonce prý nespavost starších lidí je zcela fyziologická a vychází ještě pravěkých dob, kdy bylo nutné hlídat tlupu, zatímco mladá generace spala. Takže staří se budili během noci a hlídali a pak si třeba schrupli zase chvilku přes den, když mladí byli na lovu nebo já nevím, kde tak furt chodili :))
Miluju hubnutí a ploché břicho.
treperenda
 
Příspěvky: 905
Registrován: 0, 22. říjen, 2010, 10:18 am
Bydliště: Lont u Brna :o)

Re: Zvyk na leden - pečujeme o sebe

Příspěvekod Stefinka » 0, 4. leden, 2018, 10:41 pm

Já jsem zase před pár dny narazila na článek, že osm hodin jak se všude léta říká, je pro zdraví škodlivé, že je to moc.... ideální je prý 6,5 hodiny, max. 7 hodin spánku. Je fakt, že asi každé tělo je jiné a řekne si, kdy co potřebuje, stejně tak s tekutinami, se stravou apod. Já tedy vždycky se snažila spát těch osm hodin, vždy jsem chodila spát plus minus tak, aby mi to vyšlo, ale stejně prostě hned neusnu a v noci se budím, ráno straším před budíčkem, takže nakonec bych řekla, že mi to tak na těch 6,5 hodiny cca vychází no. Někdy si trochu přispím, když tělo odpadne a potřebuje, jindy zase straším ještě dřív a nenaspím ani to, prostě jak kdy, někdy mi jde spát a někdy prostě ne, asi hodně u nás ženských to ovlivní hlava, jelikož nevím jak vám, ale mně prostě pořád jede, neumím vypnout.

Co se týče těch tekutin, souhlasím s názorem Janiny, že si tělo řekne. Já vím, že málo pít je nezdravé a že zavodnění je důležité, přesvědčila jsem se o tom několikrát ve svém životě, kdy jsem skončila na kapačkách se střevními problémy, jelikož se rychle odvodňuju, nemám zásoby, ale na druhou jsem nikdy prostě nepociťovala nějakou větší žízeň, stačí mi prostě méně tekutin. Na bolesti hlavy netrpím, jinými zdravotními obtížemi souvisejícím s pitným režimem také ne, tak holt mě nic nenutí. Je fakt, že ty problémy samozřejmě mohou přijít s věkem a že se to třeba jednoho krásnýho dne projeví, ale otázka je, zda to bude skutčně tím a zda by ty problémy nepřišly prostě věkem i tak, nebo jinými faktory, těžko říct. Já prostě poslouchám svoje tělo, s jídlem teda tělo lže, když má chuť na všechno možné a moje špeky jsou důkazem toho, že o smažené věci si nemá co říkat právem :-D, ale tekutiny a spánek, to prostě nechávám na něm, dle potřeby :-)
Stefinka
 
Příspěvky: 541
Registrován: 0, 28. leden, 2014, 10:52 pm

Re: Zvyk na leden - pečujeme o sebe

Příspěvekod Janička » 0, 5. leden, 2018, 6:50 am

Janino - docela hodně jsem bojovala se špatným spaním, ačkoliv jsme byla hodně unavená, probouzela jsem se pravidelně v 1:49 a třeba do půl páté, kdy jsme vstávala, jsem neusnula...byla jsme vyřízená, ale spát jsem nemohla - a důvodem nebyl stres nebo tak (leda stres z toho, že nemůžu spát). Pak jsem si přečetla chytrý článek o souvislosti večerního jídla, spánku a krevního tlaku. Když mi něco připadá logické, tak to vyzkouším. Tak jsem vyzkoušela nejíst tři - čtyři hodiny před spaním - fakt nic, ani zobnout, ani zeleninu, pít jen vodu nebo bylinkový čaj samozřejmě neslazený. Od té doby spím jako dřevo. A když se náhodou večer nacpu (přijdeme domů pozdě a hladoví), tak se probouzím a nemůžu spát.
A co se týče pití, tak nemám vůbec potřebu pít. Mě by stačily dvě presa denně a v zimě žízeň nula. Tělo si teda neřekne. Snažím se denně vypít aspoň 1,5 litru, protoiže to si myslím, by asi chtělo, ale i to je pro mě celodenní těžký boj.
Jinak jsem se vrátila k www.kaloricketabulky.cz - sleduju si jídlo - nejen množství, ale složení, fyzickou aktivitu, pití, hmotnost a obvod pasu. Trošku mě to vrátilo do latě, když jsem před sebou viděla po třech houskách a příloze k obědu najednou 167% pro mě vypočítané DDD sacharidů atd. Nevážím, odhaduju, mám to spíš pro orientaci, nepotřebuju zhubnout příliš, spíš aby břicho splasklo atd.
Uživatelský avatar
Janička
 
Příspěvky: 596
Registrován: 0, 5. leden, 2014, 9:04 pm

Re: Zvyk na leden - pečujeme o sebe

Příspěvekod Kriska » 0, 5. leden, 2018, 10:44 am

taky sem sec1. vratila k zapisovani do kalorickych tabulek a snaxim se snist aspon 6000kj denne... naucit se jistv3x denne, casem treba 4x, alr 2x je fakt asi malo

jinak ja na sobe vidim, ze 8h je ideal, kdyz spim min tak to potrebuju dohnat, hlavne v zime. v lete mi jednorazovy nedodrzeni takovej problem nedela.

jinak k piti - moje telo si o vodu nerika. kdybych nepila ze na to myslim, ze "musim" pit, tak vypiju treba sklenku vody za den a v lete na 35km vyletu s krosnou vypiju i pul litru... takze me zacne vecer silene bolet hlava a boli dalsi den... takze si zas nemyslim, ze snaha pit vic nez telo chce je spatne - protoze moje si o vodu nerika. ale samozrejme zalezi na mirr. vypit sklenku vidy denne proste chce pridat. decka, co vylexou na 20minut se psem a maj v ruce lahev a kazdy 3 metry pijou sou ale taky extrem...
Kriska
 
Příspěvky: 405
Registrován: 0, 12. leden, 2017, 11:15 am

PředchozíDalší

Zpět na Denní tipy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron